Podcasts zijn hot. Iedere smartphone-bezitter heeft ze binnen handbereik en zoals je hieronder in de cijfers kunt zien, worden ze steeds beter beluisterd. Ik help je een podcast maken.
Vertel je verhaal
Podcasts bieden een unieke manier om je als merk te profileren. Omdat luisteraars ze op hun eigen moment checken, gelden aloude radiowetten niet. Heb je een goed verhaal? Vertel het helemaal! Wil je in gesprek met je luisteraars? Je product persoonlijk introduceren? Ik kan helpen om die doelen te bereiken.
Productie
Zessen Media helpt graag met het opzetten van een succesvolle podcast. Met een team van jonge, freelance mediamensen die van aanpakken weten. Wat we kunnen regelen?
- Volledige productie en redactie
- Technische logistiek
- Strategische ondersteuning op het gebied van social media en pr
- (ondersteuning bij) presentatie
- Een mooie prijs: geen bullshit
Dus laten we snel een kopje koffie drinken
Maak een afspraak!
Officiële Ajax Podcast
De Officiële Ajax Podcast is een voorbeeld van hoe een audioproductie een merk kan versterken. We volgden de prestaties van het eerste team en bespreken achtergronden met medewerkers op uiteenlopende posities binnen de voetbalclub AFC Ajax. Sinds het seizoen ’20/’21 produceren we de podcast in opdracht van Ajax Media volledig in het Engels.
Persoonlijk
Ook al heb ik jaren bij traditionele radiomerken (NPO 3FM, Radio 1, Kink FM) gewerkt; ik ben behoorlijk podcastfanaat. Sinds de release van Serial, raakte ik verslaafd aan series als Bob, Start-Up en S Town. Ook mis ik als sportliefhebber geen aflevering van actuele podcasts als The Guardian Football Weekly, Live Slow Ride Fast en Susy Q&A.
Cijfers
Waarom is iedereen zo druk over podcasting? Hier wat cijfers:
- Podcast groeit snel in Nederland: 47% van alle Nederlanders luisterde in oktober 2020 een podcast (Markteffect);
- In de Scandinavische landen zijn podcastcijfers nog veel indrukwekkender en in de VS steeg het maandelijks gebruik ook al van 51% in 2019 naar 55% in 2020 (Infinite Dial 2020) ;
- In Nederland is de bekendheid met podcasts in de doelgroep 13-34 jaar al 68%.